TURKZEKA 2006/2  Zeka Yarışması
 

YORUMLAR

  223 No : 10. Hafta 
As known, the highest score, 16707, to final puzzle of TurkZeka 2006/2 Puzzle Competition was got by Clive Dawson.

He got new higher scores by continuing to try on the puzzle after the end of the competition.
His new scores : 17243, 17712, 17730 and the highest score is 17841.

You can get the excel file including Clive's all solutions with this link: http://www.turkzeka.com/zeka/comp05/s/skyscrapers-17841.xls

I congratulate him again.
Good luck to all for the new competition which will start on 18.02.2007.




TurkZeka 2006/2 Zeka Yarışmasının final sorusunda en yüksek skoru (16707) Clive Dawson elde etmişti.

Clive Dawson yarışma bitiminden sonra soru üzerinde çalışmaya devam edip daha yüksek skorlar da elde etmiş: 17243, 17712, 17730 ve en yüksek skor olarak da 17841.

Clive'in tüm çözümlerini içeren excel dosyaya şu link ile erişebilirsiniz:
http://www.turkzeka.com/zeka/comp05/s/skyscrapers-17841.xls

Kendisini tekrar kutlar, 18 Şubat 2007'de başlayacak olan yeni yarışmada herkese başarılar dilerim.

Yilmaz Ekici

Sender : admin | 04.02.2007 15:48:10


  222 No : 10. Hafta 
I have to congratulate everyone who did so well in the puzzle competition. Well done to all! In particular I was very impressed with Clive Dawson's submission for the final puzzle. It was like a work of art! How wonderful, to fit all of the buildings except one of the smallest, into an almost square-shaped city grid! And then to be able to have such a wonderful pathway that looped around the whole city twice - once inside and once outside! Very beautiful solution.
I look forward to competing with you all again soon!

-John

Sender : jreid | 01.02.2007 19:05:52


  221 No : 10. Hafta 
TIME LIMIT FOR THE SCORE-CORRECTION E-MAIL:
Because of the caltulation of score takes long time, the limit for the score-correction e-mail was extended:

The competitors who entered a different score from their solution will not receive
any points unless they realize and send another email for correction within 5 hours after
entering the answer, even the score(s) is/are over the rewarding limit.

------------------------------------

SKOR DÜZELTME E-MAİLİ SÜRESİ:

Skor hesabının uzun sürmesi nedeniyle skor düzeltme e-maili için verilen süre limiti arttırılmıştır:

Yanlış hesaplamadan dolayı çözümlerindeki skordan farklı skoru yanıt olarak siteye giren yarışmacılar; en geç 5 saat içinde bu yanlışlığın farkına varıp, bu beş saat içerisinde e-mail göndererek skorlarını düzeltmedikleri takdirde, çözümlerindeki skorları barajın üstünde olsa dahi puan alma hakkını kaybederler.

YILMAZ EKİCİ (ADMIN)

Sender : admin | 10.01.2007 23:35:17


  220 No : 10. Hafta 
Teşekkürler Ayfer Hanım.
Puzzleup''ı geçen yılki sıradan daha iyi bitirmekti amacım ama yine 3.oldum. Seneye artık...

İyi yıllar...
Yılmaz Ekici

Sender : admin | 25.12.2006 16:25:11


  219 No : 10. Hafta 
Tebrikler Yılmaz Bey,

Puzzleup yarışmasında 3., TZV Soru Maratonu'nda 4. olmuşsunuz.
Darısı başımıza... :)

Ben de herkesin bayramını ve yeni yılını kutlarım.

Son soru için yeni yılda görüşmek üzere.

Ayfer

Sender : ayferaksin | 25.12.2006 14:42:02


  218 No : 9. Hafta 
John, me too, I prefer the non-optimization-puzzles on turkzeka. But anyhow, I look forward to the last puzzle.

Good luck and merry christmas to everyone!

See you in 2007!

Sender : MYSToph | 22.12.2006 16:21:14


  217 No : 9. Hafta 
Yorumlarin 9. sorudan daha cok son soru uzerine yapilmasi; 9. soruya haksizlik gibime geliyor.

Uzun suredir bu islerin icerisinde birisi olarak itiraf etmeliyim ki; bu soru kadar keyifli nadir soru cozmusumdur. Yillar sonra dahi unutulmayacak bir soruydu bence. Buradan Yilmaz kardesimizi tebrik ediyorum.

Soruyu cozebilen arkadaslarin, cozume ulastikleri andaki yuzlerinin ifadelerini az cok tahmin edebiliyorum. Eminim kendileri ile gurur duymuslardir. (Kendimden biliyorum)

Bu guzel soru icin Yilmaz kardesimize tekrar tesekkur ediyor, son soruda gorusmek uzere diyorum.

Saglicakla kaliniz, basarilar.

Kahraman Gündüz


Admin'in Notu:
Kahraman Kardeşim,
Güzel sözlerin için çok teşekkürler.

Yılmaz Ekici

Sender : kahramang | 21.12.2006 16:06:01


  216 No : 9. Hafta 
Hi everyone!

Rats - optimization coming again! Optimization has been the cause of all my downfall!!! However, congratulations to all of you who did well on puzzle #8; it was a very fun puzzle. I was so proud of my answer too - but no points for it! :(

Good luck to all of you for the remainder of the competition. Thank you Yilmaz for all the fun!

-John

Sender : jreid | 18.12.2006 21:39:15


  215 No : 9. Hafta 
I think this puzzle is bonus for computer engineers and programmers :)

Admin's reply:
Don't forget that Helen Roberts is a lawyer:)
Yilmaz Ekici (Admin)

Sender : hero475 | 18.12.2006 12:48:12


  214 No : 9. Hafta 
Thank you Yulia.
Yes, the last puzzle will be an optimization puzzle.

Yilmaz Ekici

Sender : admin | 17.12.2006 15:37:44


  213 No : 9. Hafta 
This puzzle was great.
I enjoyed solving it.
Thank you Yilmaz for the bonny fiction. :)

I look forward to the last puzzle.
Will it be optimization?

Good luck to all.

Sender : yulia | 13.12.2006 01:02:27


  212 No : 9. Hafta 
Pardon ama haftanın sorusunu bulamadım , dolayısıyla okuyamadım ama eminim ki çooook güzeldir.Böyle güzel bir siteye bu yakışır zaten.

Admin'in cevabı:

Haftanın sorusu iptal edildi ve yenisi yarın gece 00:00'da yayınlanacak.
Teşekkürler.

Yılmaz Ekici

Sender : evren07 | 08.12.2006 20:50:50


  211 No : 9. Hafta 
Sinan Bey, ince düşünceniz için çok teşekkürler...

Ancak, 300 dolar ifadesi, sadece bir sorunu çözmeye yarayan bir programın ne kadar pahalı olduğunu belirtmek için, duyuruya eklenmişti.

Üyelerden bu durum için para toplanması doğru olmaz diye düşünüyorum.

Sizinle aynı düşüncede olan Christoph Bieler da aynı konuda mail gönderdi, ona da aynı cevabı verdim.
Sonra Christoph''un aklına Sponsor bulma fikri geldi.
Sizler de O''nun gibi bu konu ile ilgili araştırma yapıp, sponsor arayabilirsiniz.

Tekrar güzel düşünceniz için teşekkür eder, güzel bir hafta sonu dilerim...

Yılmaz Ekici

Sender : admin | 08.12.2006 20:28:56


  210 No : 9. Hafta 

Programın 300$'lık olmasının belirtilmesi beni biraz işkillendirdi. Siteye sık tıklayanlardan biri olarak bu maliyette sorumluluğum olduğunuda düşünümüyor değilim :-) İnternasyonel arkadaşlar ne derler bilmiyorum ama, tüm yarışmacılardan 5-10 YTL toplayarak verdiğimiz sıkıntıyı giderebiliriz sanırım. Çok çok geçmiş olsun, inşallah benzer bir sorun veya başkaları tekrar yaşanmaz. Bir soraki soruyu 4 gözle bekliyorum...

Sender : sinanbjk | 08.12.2006 19:42:28


  209 No : 9. Hafta 
Evet, iptal edilen sorunun çözümü açıklanacak. Ama henüz değil...

Yılmaz Ekici

Sender : admin | 08.12.2006 00:55:19


  208 No : 9. Hafta 
İptal edilen sorunun çözümünü yayınlayacak mısınız?

Sender : emrei78 | 07.12.2006 17:49:31


  207 No : 9. Hafta 
Teşekkürler Kahraman Kardeş,
Herşey yoluna girdi, herhangi bir veri kaybı olmaksızın veritabanı kurtarıldı.

Sevgiler...
Yılmaz Ekici

Sender : admin | 06.12.2006 22:44:55


  206 No : 9. Hafta 
Yilmaz Kardesim,

Siteyi yeniden yerinde ve saglam gormekten dolayi mutlu oldugumu bildirmek isterim. Gecmis olsun.

Umarim datalarda herhangi bir kayip olmamistir. En azindan benim puanlar yerinde duruyor, bu benim icin yeterli. :)

Son soru da fena gitmiyordu, yarisini gecmistim. Yine de cozmeye devam edeyim ben bari yeni soruya kadar.

Tekrar hosgeldin der, kazasiz gunler dilerim.

Kahraman Gunduz

Sender : kahramang | 06.12.2006 13:09:26


  204 No : 8. Hafta 
Evet Taner Bey,
Belirttiğiniz şekilde ikili bağ oluşturabilirsiniz.

Yilmaz Ekici (Admin)

Sender : admin | 19.11.2006 19:22:00


  203 No : 8. Hafta 
2li bağ yapmamıza engel birşey yok gibi gözüküyor. mesela karo2+karo2=(2+2)*2=8
selamlar cevap göndermek üzereyimde bi problem olmasın
selamlar

Sender : taneryasa | 19.11.2006 19:11:54


  202 No : 8. Hafta 
Clive Dawson''ın sorusu ve ona verilen cevap:

Merhaba, Lütfen, Joker kuralına açıklık getirin. Her jokerin farklı türdeki ve farklı değerdeki bir kartın yerine kullanılması gerektiğini söylüyorsunuz.

Bu, örneğin, jokerleri Kupa Kız ve Sinek Kız için kullanamayacağımız anlamına mı geliyor? Eğer 4 jokerin hepsi bir yol içinde kullanılırsa ve tümü farklı türde olurlarsa, bu, bir jokerin ya yolun başında ya da sonunda görülebileceği anlamına gelir, Doğru mu?

clivedaw''a:
Diyagramda joker olarak, birden fazla aynı tür ve aynı zamanda birden fazla aynı değerde kağıt olamaz.

Örneğin, birincisini Maça Papazı, ikincisini Kupa Kızı, üçüncüsünü Sinek Valesi, sonuncusunu da Karo Onlusu yerine kullanabilirsiniz.

Ve ikinci soruna cevap:
Evet, doğru.
Joker yolun başında veya sonunda bulunabilir. Ancak, elbette hem başında hem sonunda aynı anda bulunamaz.

Çünkü örneğin, eğer başlangıç noktasındaki joker maça papaz ise, bitiş noktasındaki joker papaz da olamaz maça da. Dolayısıyla, iki jokeri yolun başında ve sonunda aynı anda kullanamazsınız.

Herkese iyi şanslar...

Yilmaz Ekici (ADMIN)

Sender : admin | 19.11.2006 11:46:49


  201 No : 8. Hafta 
To clivedaw:
There cannot be same type more than once, and at the same time, there cannot be same value more than once (for jokers) in the diagram.

For Instance, you can use the first for Rua of Spade’s, the second for Queen of Heart’s, the third for Vale of Club and the fourth is for Ten of Diamond.

And answer to your second question:
Yes, it is correct.
The Joker can appear at beginning or end of path. But, of course, not both of beginning and end of path.

Because, for instance, if the Joker at beginning is Rua of Spade's then the joker at end of path cannot be Rua or Spade. So, you cannot use 2 jokers at beginning and end of your path.

Good luck to all.

Yilmaz Ekici (ADMIN)

Sender : admin | 19.11.2006 10:12:00


  200 No : 8. Hafta 
Hi...Please clarify the Joker rule. You say each joker must be used for a card with different type AND different value. As an example, does that mean that we cannot use jokers for the Queen of Hearts and the Queen of Clubs?

If all 4 jokers are used in one path, and all types must be different, then that implies that a joker MUST appear at the beginning of the path or the end of the path. Correct?

Sender : clivedaw | 19.11.2006 09:01:40


  199 No : 7. Hafta 
Vereceğimiz cevap için bir de çözüm tablosu mu hazırlayacağız Allah aşkına...

Admin'in cevabı:
Cevabınızı bir çözüm sonucunda ürettiniz değil mi?
O çözümü göndermeniz yeterli.
Sizden tablo hazırlamanız istenmiyor.
Yılmaz Ekici

Sender : zuhredemir | 14.11.2006 15:22:10


  198 No : 7. Hafta 
Hi again - another thing some of you may be interested in.

The Russian puzzle site 'Diogen' is currently offering the 4th round of this year's IPST (Internet Puzzle Solver's Test). Submissions must be received by November 17, so get cracking!!! :)

You can find a link to the Diogen website at the bottom of the Turkzeka main page.

Good luck and have fun!

-John

Sender : jreid | 12.11.2006 20:18:23


  197 No : 7. Hafta 
Hello everyone!

I was at Cihan Altay's 'Puzzle Ratings' website and I saw something that I thought may interest some of you - particularly those of you living in (or near) Hungary. There is a puzzle competition being held in Budapest, the weekend of November 24-26. I believe that it is open invitation and that any of you could attend if you were able to and so inclined. It sounds like it would be a lot of fun, and I did see a few names already signed up from the regular Turkzeka competitors!

For anyone who would like more information, you can find it on Cihan's website, www.puzzleratings.org. He has posted sample puzzles from previous competitions, and links to registration info. Best of luck to any of you who can make it; have fun!

I am anxious to see how we have all fared with the latest optimization puzzle here, with the pentominoes. I guess I'll just have to wait until next week. I have a feeling that we can all score some good points on this one! That will make up for the very tough puzzle from last time!!

See you all. And thanks again to Yilmaz for the brilliant problems!

-John

Sender : jreid | 12.11.2006 08:21:31


  196 No : 7. Hafta 
15 X 15 = 225 toplam kare sayısı
11 + 15 = 26 siyah kare sayısı
------
199 toplam beyaz kare sayısı

Pentominoların hepsi 5 kareden oluştuğuna göre, üst üste bindirmeden, siyahların içine girmeden bütün beyazları doldurmamız mümkün olmayacak..peki nasıl olacak ?? Beyazların hepsini doldurmak zorunda değilmiyiz ?

Admin'in yanıtı:
Sizin soruyu yazarken kullandığınız "hepsini" kelimesi soru metninde yok. Dolayısıyla böyle bir zorunluluk da yok.
Kolay gelsin.

Yılmaz Ekici

Sender : mkosker | 10.11.2006 14:55:45


  195 No : 7. Hafta 
Evet, 3.hafta çok sayıda puan kaybedenin olması bu sorunun puanlamasına etki etti. (Denge açısından)
Kalan 3 haftada en az 2 adet daha optimizasyon sorusu olacak. Yani belki de hepsi optimizasyon sorusu olabilir.

Yilmaz Ekici

Sender : admin | 09.11.2006 15:51:54


  194 No : 7. Hafta 
Kaç gün oldu yorum yok mu soruya? dedim ve ilk yorum ben yapayım bari...
Bu sorudan puan almak 3. haftadaki soruya göre daha kolay olacak galiba.

Sender : emrei78 | 09.11.2006 15:34:54


  193 No : 6. Hafta 
OH BEE!...Çook mutluyum :)
Bu soruyla aranıza katılmış ve bu siteye üye olmuş olmaktan da çok mutluyum.
Siteyi geçtiğimiz günlerde bana tavsiye eden Öykü Özbucak'a tesekkürlerimi iletiyorum.
Yılmaz Ekici'ye bu muhtesem soru için tesekkürler.
1. ve 2. aşamayı aşağıyukarı 1.5 saat içinde çözüp sayılarla ilgili binbir şey denediğime inanamıyorum..:)
Herkese kolay gelsin,sevgiler,

Sender : ekimdeniz | 02.11.2006 22:41:23


  192 No : 6. Hafta 

Çok sadık bir takipçisi olamasam da yarışmanın, bu haftaki sorunun yarısını çözmekle, yolda kalmış yolcu gibiyim. Sabırsızlıkla cumartesi gecesini bekliyorum. ve yorumları okudukça artıyor sabırsızlığım!

Soruların aşamalı oluşu harika! beynimde dönüp durmaya bayılıyorum! sinirlenip orda tepinsem de;))

Lütfen bu heyecanı hiç almayın bizden; sorular yağmaya devam etsin.

Hep sonuca erişmek mi yazdıracak? heeey! çözemeyeceğim kadar sırlı bir soru buldum beeen! :))

Sender : _selcen_ | 02.11.2006 14:15:36


  190 No : 6. Hafta 
Thank you very much Nely, for your nice words..

Yilmaz Ekici (Admin)

Sender : admin | 31.10.2006 17:33:26


  189 No : 6. Hafta 
One more super puzzle from Yilmaz...

It was so hard. But enjoyable as usual.

Yilmaz, I admire your creativity.
Thank you very much.

Good luck to all.

Nely Swan (USA)

Sender : nely | 31.10.2006 16:35:26


  188 No : 6. Hafta 
"Aman Allah'ım! Bu da neydi böyle"

Kendimi çok mutlu hissediyorum :)
Üzerimde bu soruyu çözebilmiş olmanın hafifliği ile yazıyorum bu satırları. Yılmaz kardeşimiz öyle bir soru yapmış ki bu hafta; her aşamasında beyninizin farklı yerlerinin çalıştığını hissediyorsunuz. :)

Sorunun ilk aşamasını geçtiğimde kendimle gurur duydum, bu iş olacak dedim. İkinci bölüme geçtiğimde sorunun henüz başlamış olduğunu görmem fazla zaman almadı. :)

İkinci bölümü de uzun uğraşlar ve denemeler sonunda çözdüğümde ilk bölümü bitirdiğimdeki ruh halimi taşımaktaydım. Karşımda bir şekil ve bulunması gereken bir sayı vardı.

Ne denedim ise olmadı. Aslında en çok bu bölümde zorlandığımı itiraf etmeliyim. Cevabı bulduğumda ise sanki bir küp altın bulmuştum :)

Güzel, keyifli ve esaslı bir soru olmuş gerçekten. Teşekkürler Yılmaz kardeşim.
Ve siz dostlar. Sorunun güzelliğine -maalesef ve ancak- çözünce ulaşabiliyorsunuz. Umarım hepiniz çözersiniz ve kendinizle gurur duyarsınız :).

Başarılar ve bol şanslar.

Kahraman Gündüz

Sender : kahramang | 30.10.2006 09:52:40


  187 No : 6. Hafta 
"Woaw" I said, when I solved it.

Second part was so hard for me, but I am happy because I got it eventually.

Congratulations Yilmaz for great puzzle!

Congratulations Christoph for your topping speed!

Good luck to all.

Greetings from UK.

Helen Roberts.

Sender : littlegirl | 28.10.2006 15:42:35


  186 No : 6. Hafta 
Teşekkürler Aykut Bey.
Bayram şekeri tadında bir soru olmaktan uzak zor bir soruydu belki ama umarım hoş vakit geçirmenizi sağlamıştır...

Sanırım TurkZeka tarihinin gelmiş geçmiş en az (doğru) cevaplandırılabilmiş sorusu olacak bu soru. Umarım (doğru) cevap sayısı artar...

Herkese başarılar...

Yılmaz Ekici (ADMIN)

Sender : admin | 27.10.2006 00:58:07


  185 No : 6. Hafta 
Boş diyagramı hemen bulup, sayıların mantığıyla bu kadar çok uğraştığıma inanamıyorum. Umarım bir gün Yılmaz Bey'in basit ama farklı açıdan bakmayı gerektiren sorularına, gereksiz uzun çözümler aramamayı öğreneceğim. Bu arada soruyla uğraşırken bir bayram gelmiş geçmiş:) Tüm site çalışanlarının ve üyelerin geçmiş bayramınızı kutlarım.

Sender : AYK | 27.10.2006 00:48:17


  184 No : 6. Hafta 
İyi bayramlar.Boyama işlemini yaptım ama diğer diyagramların hangi mantıkla boyandığını çıkaramadım.şekile bakıyorum sayılara bakıyorum bi ifade çıkaramıyorum.İlginç :)

Sender : KiLiT | 26.10.2006 13:25:26


  183 No : 6. Hafta 
A rather hard but very nice puzzle. Just do one step after the other.
Thank you very much, Yilmaz for this one! I look forward to the next puzzle!
Christoph

Sender : MYSToph | 22.10.2006 20:06:54


  182 No : 5. Hafta 
Sayın Yılmaz Bey;

Soruyu yaptım ve düşünmeden cevab yolladım.Bir enterasanlık var içimde..Bu kadar kolay yaptım.Ya da soruda bi cinlik var öyle kolay değil.Karmakarışık yaptı beni...Her saniye aklıma soru geliyor..Sorunun Cevabını merakla bekliyorum..

Sender : lee sore | 09.10.2006 22:59:08


  181 No : 5. Hafta 
ben lise yıllarımı hatırlayamadım nedense :( çok basit denklemleri çözemiyor muyum yoksa benim göremediğim bi cinlik mi var soruda?

Sender : mad_doctor_sa | 08.10.2006 01:41:27


  180 No : 5. Hafta 
Teşekkürler Aykut Bey.

08 saniye ile 15 puan kaybetmek büyük şanssızlık.
Enter tuşuna bastığınızda, tam 3 farklı veritabanı dosyasına kayıt yapılmakta. Bu işlemler için geçen süre sitenin yoğunluğu ile orantılı.

Umarım bundan sonraki sorularda şansınız bol olur.

Geçen haftaki zor (doğru cevap oranından bu sonuca vardım) sorudan sonra bu soruyla, sorunun başlığı gibi bir denge sağlayayım istedim.

Herkese başarılar...

Yılmaz Ekici (ADMIN)

Sender : admin | 08.10.2006 01:37:32


  179 No : 5. Hafta 
08 saniye :) Demek ki cevabı yazıp entera basmamızla, cevabın kaydolması arasında 10sn. süre varmış :) Lise yıllarımı hatırladım. Güzel sorular için teşekkürler Yılmaz Bey.
Aykut ÖNEN

Sender : AYK | 08.10.2006 01:08:07


  178 No : 4. Hafta 
Teşekkürler, Candost Ege Satilmis.

Başarılar.

Yılmaz Ekici (ADMIN)

Sender : admin | 07.10.2006 14:30:07


  177 No : 4. Hafta 
Gerçekten güzel sorular. Yılmaz Ekici'yi tebrik ediyorum. Soruyu çözmeme rağmen cevabından emin değilim. Bu yarışmanında iyi geçmesini dileyerek Yılmaz Ekici ve ekibini kutlar başarılarının devamını dilerim.

Sender : SDK45 | 07.10.2006 14:16:44


  176 No : 4. Hafta 
Hi everyone.

Only 24 hours to go on this puzzle, and only 46 entries so far... this one was tricky!

Yilmaz, thank you for adding the table of scores to the solution file for puzzle #3. It was wonderful to see the beautiful solution method of Lego Haryanto - all of the tightly packed L shapes zigzagging across the bottom right side of the grid are a thing of beauty. Again, congratulations, to all who got points on that challenging puzzle. And commiserations to those of us who were close, but no cigar!

Keep on puzzling!!

-John

Sender : jreid | 07.10.2006 00:08:42


  175 No : 4. Hafta 
sorunun tek bir cevabı mı var?çünkü oluşturduğum mantığa göre 4.satırın bir kaç cevabı çıkıyor

Admin'in yanıtı:
Sorunun tek mantıklı (ve mantığı her noktasında geçerli) cevabı var.
Yılmaz Ekici

Sender : hero475 | 02.10.2006 11:53:18


  174 No : 4. Hafta 
Güzel Soru :)

Teşekkürler...

Cahid Soul

Sender : soull | 27.09.2006 17:40:52


  173 No : 4. Hafta 
Tesekkurler Feridun Bey... Yilmaz Ekici

Sender : admin | 27.09.2006 00:07:41


  172 No : 4. Hafta 
İlk bakışta "böyle soru mu olur?" diyorsunuz. Ama çözünce ne kadar yanıldığınızı anlıyorsunuz. Gerçekten çok güzel bir soru. Hazırlamak da gerçekten zor olmalı.
Tebrik ediyorum Yılmaz Bey. Herkese başarılar.

Feridun

Sender : fred1907 | 26.09.2006 21:44:38


  171 No : 4. Hafta 
Thank you, John. :-)

I didnt even realized it, but thanks for the correction on the scoreboard!
We'll see us in Top-10 again :-D !
Christoph

Sender : MYSToph | 24.09.2006 13:34:30


  170 No : 4. Hafta 
Hi, John.

Thank you very much for your informing about Christoph's point.

You are right, I added the scores in manuel and I had forgetten adding his score to his total points. I have corrected his point and place in the scoreboard.

I showed all scores in the solution file of previous puzzle.
You can see all of 70 scores at that file.

And, thank you very much for your nice words about me and my puzzles.

Yilmaz Ekici (ADMIN)

Sender : admin | 24.09.2006 09:10:44


  169 No : 4. Hafta 
Hi Yilmaz, and all puzzlers!

I noticed that Christoph Bieler should maybe be moved up the scoreboard... he is showing in 12th place, but looks like his score from last week wasn't counted. This will put him in 3rd place, and will knock me and Helen out of the top 10! Ouch!! Sorry Helen!

I had a question about puzzle 3. Firstly, congratulations to all who earned points on that one - particularly Clive, Lego, Christian and Nyles. Well done!! However, I am wondering how many points were needed in order to make the top 5. I see that the highest was 15610... could you perhaps let us know what the other scores achieved were? I was hoping against hope that my 14100 would hold up over the 2 week stretch, but unfortunately it wasn't to be. Was I close? :)

Your puzzles are always fun, and this week was no exception. Thank you Yilmaz as always!

Good luck to all puzzlers! I am proud to be amongst all of you wonderful people.

-John

Sender : jreid | 24.09.2006 05:07:28


  168 No : 4. Hafta 
Good puzzle as usual.
Thank you Yilmaz.

I am waiting to see first 3 hours puzzlers.

I didn't get the points from puzzle 3:(

Congrutalations to the 18 competitors who get points.

15610, wowww, great score!

Greeting from UK.

Helen. (Puzzle Princes)


Sender : littlegirl | 24.09.2006 02:35:06


  167 No : 4. Hafta 
Thank you Christoph.

Good luck to all.

Yilmaz Ekici (ADMIN)

Sender : admin | 24.09.2006 01:12:43


  166 No : 4. Hafta 
Teşekkürler Taner bey.

Cevap giriş fotmatı açık diye düşünüyorum. 4.satırı oluşturan sayıları girmenizi istedim ve siz de girmişsiniz zaten.

Herkese başarılar...

Yılmaz Ekici (ADMIN)

Sender : admin | 24.09.2006 01:10:24


  165 No : 4. Hafta 
A very nice puzzle, thank you, Yilmaz. Good luck to everyone!
Christoph from Switzerland

Sender : MYSToph | 24.09.2006 01:01:56


  164 No : 4. Hafta 
selamlar.
cevap gönderdim ama cevap gönderme şekli pek açık değil gibi inşallah format konusunda sorun çıkmaz. ben bir şekil oluşturdum. size göndereceğim.iyi bir soru. HERKESE BAŞARILAR

Sender : taneryasa | 24.09.2006 00:44:24


  163 No : 3. Hafta 
How many points are deducted if the path intersects itself ?

Admin's reply:
Intersting is not involved in the points directly. Intersecting deducts your score 10 points.
But it is not your point, only your score.

The points are 135, 120, 105, 90 and 75.

Yilmaz Ekici (ADMIN)

Sender : anurag.apr1 | 13.09.2006 09:51:45


  162 No : 3. Hafta 
Size cevap olarak sayısal olarak yanlış gönderdiğimi ancak excel formatında gönderdiğim e-mailde de görüleceği üzere doğrusunun farklı olduğunu gmail adresimden belirtmiştim. Ancak gmail adresim siteye üye olurken kullandığım e-mail adresi olamayabilir. bu yüzden buradan da yazma gereği hissettim. sayısal olarak gönderdiğimin mi yoksa excel formatında gönderdiğim cevabın dikkate alınacağını soracaktım. zira excel formatında görülen değerimi sayısal olarak yanlış yazmışım.
Teşekkürler...
Alpaslan KUMAŞ...

Admin'in yanıtı:
Alpaslan Bey,
içiniz rahat olsun.

Yılmaz Ekici (Admin)

Sender : anoktak | 13.09.2006 09:31:39


  161 No : 3. Hafta 
cevabı gönderdim fakat e-mail i gönderirken biraz zorlandığım için bi kaç dakika geç gönderdim acaba sorun olurmu

Admin'in yanıtı:
Sorun olmaz.

Sender : hsynbrc | 12.09.2006 20:58:03


  160 No : 3. Hafta 
Örnekte kesişme olduğu için uğranılan hücre sayısı 63 oluyor. Kesişme olmasaydı bu sayı 64 olacaktı.(bir birim yol çizlilnce 2 hücreye uğranmış olduğundan)
Puanlamada ilk baz alınacak yolun uzunluğu ibaresinden; daha uzun yol çizen her zaman daha fazla puan alır, anlamı çıkıyor.
Oysa yanıtı girerken ilk olarak uğradığınız hücre adedini yazın deniliyor.
Bu durumda;
Diyelimki; birisi 60 birim yol çizdi fakat kesişme yapmadı. Diğeri ise 61 birim yol çizdi fakat kesişerek çizdi.
Bu durumda ; 60 birim yol çizen daha mı fazla puan alacak.
Kesisşmeden 60 birim yol çizen 61 hücreye uğradığından; 6110 yazacak yanıtını.
Kesişerek 61 birim yol çizen de 61 hücreye uğradığından; 6100 yazacak yanıtını.
Bu duruma açıklık getirir misiniz?
Yâni yanıtı yazarken çizdiğimiz yol birimini mi yazacaz önce, yoksa uğranılan hücre sayısını mı ?
Sevgiler.

Admin'in yanıtı:
Örnekte, 4 adet set yapılmış (Set = 1+2+3+4+5 = 15), ayrıca 2 adım atılmış.

4*15 = 60
2 adım = 1+2 = 3
Toplam = 60+3=63

Cevap olarak girilecek ilk bilgi bu ardından kesişme varsa 0, yoksa 1 ve son olarak da siyah nokta ziyaret edildiyse 0, edilmediyse 1 yazılacak.

Başarılar...

Yılmaz Ekici (ADMIN)

Sender : faikerol | 12.09.2006 19:58:45


  159 No : 3. Hafta 
Merhaba.Şimdi anladığım kadarıyla diyelim ki 50 kişi "a" sonucunu buldu ve "a" sonucu en iyi çözüm o zaman 51.kişi de diyelim ki "b" buldu o da en iyi ikinci çözüm .Bu halde 51.kişi 120 puan alcak yani en iyi 2. çözümü bulmuş olacak değil mi?

Admin'in yanıtı:
Evet, doğru anlamışsınız.

Yılmaz Ekici (Admin)

Sender : morpheus | 12.09.2006 15:54:00


  158 No : 3. Hafta 
Only 5 people will get points? Ohoh... but very interesting thing. Good luck to all, eventhough its difficult to get that one place in the top-5 after Z.V., C.T., Y.E. and H.R. :-) hehe, we'll see.
Christoph

Admin's reply:
Dear Christoph,
Not only 5 people.
The people who get top 5 score will get points.

13 of 32 people who posted answer get points for now.
This number can increase or decrease. Who knows.

Good luck to all.

Yilmaz Ekici (ADMIN)

Sender : MYSToph | 12.09.2006 14:53:22


  157 No : 3. Hafta 
Öncelikle soruma verdiğiniz cevap daha sonra bu harika puzzle'lar için size çok teşekkür ederim. Herkese başarılar.

Sender : ALİCANALİ | 10.09.2006 16:07:11


  156 No : 3. Hafta 
e-mail ile göndereceğimiz cevap acele mi? Demek istediğim sorunun süresi bitinceye dek istediğimiz zaman gönderebilir miyiz.Açıkçası e-mail göndermekle ilgili fazla bir bilgim yok.Bana yapmam gerekenleri kısa bir biçimde anlatabilir misiniz?

Admin'in yanıtı:
Evet, çok vakit geçirmeden göndermelisiniz. Çünkü bunu kötü şekilde kullananlar olabilir: Süre bitene dek girilen cevabı sağlayan çözümü bulma yoluna gidebilirler.

Bir zeka yarışmasının gerçek anlamını hatırlamayıp, bir çok hileye başvuran o kadar çok yarışmacıya rasladım ki bu konudaki güvenim sıfıra indi diyebilirim. Konu sizinle ilgili olmasa da bu tür konularda kesin ve sert kurallar koyma gereğine sebep olan olaylar yaşamış bulunmaktayım.

Bu yüzden çözümünüzü geciktirmeden en kısa süre içinde gönderin.

Çözümünüzü resim olarak kaydedin ve göndereceğiniz e-maile ek yapın. Kaydettiğiniz resim dosyasına sağ tıklayıp, Gönder -> Posta Alıcısı menüsü ile de gönderebilirsiniz. (Eğer outlook vb. email programı kullanıyorsanız)

Yılmaz Ekici (ADMIN)

Sender : ALİCANALİ | 10.09.2006 02:45:03


  155 No : 2. Hafta 
geride kalan 2 hafta boyunca sorunun 2. kısmı ile ilgili hiçbir ilerleme kaydedemedim. yalnız yarışmanın ilk bölümünde buna benzer bi soru sorulmuştu. elimden geleni yaptım ama bir sonuç çıkmadı. ama 2 aşamalı bir sorunun ilk aşamasını yapıp da gerisini yapamayınca insan üzülüyor. daha önce başka bir arkadaşımızın dediği gibi ilk aşamayı yaptığımız için de ufak bi teselli ikramiyesini haketmiyor muyuz :) bu geceyarısını iple çekiyorum cevabı bulurum belki uğraşmaya devam..

Sender : mad_doctor_sa | 09.09.2006 16:28:47


  153 No : 2. Hafta 
bu şekilde bizlere karşı verilen puzzle şekilinde oyunlar ın bize hangi manada ve ne çeşit şekilde yarar sağlıyabiliceğini öğrenmek istiyorum.

Teşeküür ederim.

Admin'in yanıtı:
"Site Hakkında" Bölümünden alıntı:
Türk Zeka Portalı, zeka oyunlarını seven kişilere bilgilerini ve becerilerini paylaşacakları bir ortam yaratma, katılımcıların hem hoş vakit geçirmelerini, hem de bu süreç içinde düşünme, akıl yürütme, kurgulama ve yorumlama yeteneklerini geliştirmelerini sağlama amaçlı olarak kurulmuştur.

Dolayısıyla bunun gerçekleştirilmesi zeka soruları ile sağlanmaya çalışılmaktadır...
Yılmaz Ekici (Admin)

Sender : lee sore | 04.09.2006 09:10:39


  151 No : 2. Hafta 
bu ve buna benzer soruların bulunduğu yayınlar veya siteler varsa öğrenmek isterim. bu şekilde ciddi bir pratik yapabiliriz...

Admin'in cevabı:
Sitedeki "Dost Siteler" bölümünde, tavsiye edilen zeka sitelerini bulabilirsiniz. Ayrıca Linkler bölümünden de bir çok zeka sitesine ulaşabilirsiniz.

Yılmaz Ekici (Admin)

Sender : nvaksankur | 03.09.2006 21:51:28


  149 No : 2. Hafta 
Sizi, herhangi teknik bir bilgiye gerek olmadan, gercek anlamda puzzle yetenegini olcen sorulariniz icin tebrik etmek istiyorum. Bu sorunun 2 asamali olmasi cok guzel. Ileride bu tip sorularin 1.asamasini gecenlere, sembolik de olsa bir teselli puani verilebilir mi ?! Iyi calismalar.

Admin'in yanıtı:
Teşekkür ederim.
Önerinizi dikkate alacağım.
Yılmaz Ekici

Sender : cayirli | 02.09.2006 04:40:51


  148 No : 2. Hafta 
Çözümü zevkli bir soruydu. Soruyu hem çözüyorsunuz, hemde yorumluyorsunuz. İkinci bölümdeki cevapta gerçekten güzel bir süpriz... Zor soruları bekliyoruz.

Sender : putin1 | 02.09.2006 04:19:35


  147 No : 2. Hafta 
ikinci aşamadaki soruda ifadenin sonucunu cevap olarak giriniz diyor ama o çıkan ifadenin kesin bir sonucu olamaz sadece ifadenin kendisi olabilir. mantıksal bir sonuçsa eğer cevap, buda herkesin mantığına göre değişik sonuçlar çıkması demektir. gelecek haftalarda sorulacak sorularda, soruları daha açıklayıcı sorarsanız ii olur. teşekkür ederim...

Admin'in yanıtı:
"Olamaz" şeklinde kesin ifadeler kullanmanız doğru değil. Nasıl bir ifade çıkardınız bilmiyorum ama, sorunun her noktası için aynı mantığı kullanarak çıkarılacak tek bir ifade var ve bu ifadenin sonucunu cevap olarak girmeniz gerekiyor.
Bunun açıklaması olmaz. Daha açıklayıcı anlatılamaz.
Herkesin anlayacağı şekilde soru sorulması diye bir durum da olamaz. Soru sorulur ve anlayabilen çabuk anlar ve çözer, anlayamayan ise neden anlayamadığı üzerinde durur ve bu yönünü geliştirmeye çalışır.

Sorunun her adımı tek tek açıklanarak anlatılırsa, sizin yapacağınız sadece bu adımları uygulamak olur ki bu da pek mantıklı olmaz.

Soru metninde, diyagramdaki gizli ifadenin sonucunu girin diyorsa, bu yönde düşünün. Çünkü sizden istenen bu.
Herkes farklı şeyler üretebilir diyorsunuz, bunu neye dayanarak söylüyorsunuz anlayamadım.
turkzeka@turkzeka.com adresine bulunabilecek farklı ifadeleri ve sonuçları gönderirseniz, sizi daha iyi anlarım. Burada diğer yarışmacılarınn aklının karışmasına sebep olmayalım.

Şu ana kadar iletilen farklı çözümlerin hiçbiri tutarlı değildi, belirtmek isterim.

Siz de mantığınızı paylaşın, inceleyelim, anlayalım...

Ya da henüz bir ifade çıkarmadınız da bunun yerine tahminlerde bulunmakla mı meşgulsünüz...?

Kesin sonucu olamaz dediğiniz ifade ya şöyle ise:
2+2=
Bu ifadenin kesin bir sonucu yok mu?

Başarılar.
Yılmaz Ekici.

Sender : hsynbrc | 02.09.2006 00:29:37


  146 No : 2. Hafta 
ikinci aşamadaki soruda çıkan ifadede bir sonuç mu bulmam gerekiyo yoksa çıkan ifadeyi aynen yazmalımıyım.çıkan ifadenin bir sonucu varsa mantıksal bir sonuçmu kesin bir sonuçmu

Admin'in yanıtı:
Soru metninde ne yazıyorsa öyle yapın....

Sender : hsynbrc | 01.09.2006 21:30:08


  145 No : 2. Hafta 
Sorunun 1.basamağında da farklı sonuçlar çıkıyor olabilir mi?Bulduğum cevapla linki girdiğimde sayfa görüntülenemiyor.Mantığını açıklayarak göndersem incelenir mi acaba?

Admin'in cevabı:
Elbette incelenir. turkzeka@turkzeka.com adresine gönderebilirsiniz...
Yılmaz Ekici (Admin)

Sender : gunizek | 01.09.2006 09:42:32


  144 No : 2. Hafta 
Merhaba;
Soruda farklı cevaplar çıkabiliyor.Farklı farklı sonuçlar var.Herhangibiri doğru kabul edilece mi?

Admin'in yanıtı:
Farklı çözümlerinizi turkzeka@turkzeka.com adresine gönderin, bir inceleyelim... (Çözümlerinizi açıklayınız.)

Gönderdiğiniz cevaplar incelenmş ve tutarlı bulunmamıştır.

Yılmaz Ekici (Admin)

Sender : nihatt | 31.08.2006 11:20:08


  143 No : 2. Hafta 
Bunu duymaktan bıkmış olmalısınız ama ben de cevabı linke giremiyorum.Kendi bilgisayarımla ilgili bir sorun olabilir mi??

Admin'in yanıtı:
İki önceki yoruma yazdığım cevabı okudunuz mu?
Yılmaz Ekici(ADMIN)

Sender : gunizek | 31.08.2006 10:12:21


  142 No : 2. Hafta 
2. basamakta zorlandım ama bir sonuç çıkardım...Sonucu merakla bekleyeceğim. Bence böyle iki basamaklı bulmacalar daha heyecanlı oluyor. Sayın Ekici birbiriyle devamlı bulmacalar yapabilirsiniz bence...Yani her hafta birbirini takip eden bulmacaları çözmek de çok zevkli olur.(bence) :o)

Sender : dduygushh | 30.08.2006 22:29:45


  141 No : 2. Hafta 
cevabı buldum fakat linke yazamıyorum

Admin'in cevabı:
Linki kopyalayın ve internet browser programınızın adres bölümüne yapıştırın. Daha sonra linkteki soru işaretini silip yerine bulduğunuz sayıyı yazın ve linke girin.

Yazamıyorum dediğiniz bu muydu?

Olağandan farklı bir durumla karşılaşınca, aslında konu çok basit bile olsa algılamada sorunlar yaşanabiliyormuş demek ki... (bu konuda bu kadar yorum ve soru geldiğine göre...)

Yılmaz Ekici

Sender : catalo | 30.08.2006 18:33:36


  140 No : 2. Hafta 
A comfirmation checkbox was added into the answer page and "Enter" key was disabled for preventing from accidentally submit.
Good luck.

----------------------------------------------------------

Cevap giriş sayfasına bir onay seçeneği eklendi ve kazara cevap girişini önlemek için "Enter" tuşu engellendi.
Başarılar.

Yilmaz Ekici (ADMIN)

Sender : admin | 30.08.2006


  139 No : 2. Hafta 
sorunun 1. basamağını mı ingilizce düşünmemiz gerekiyor yoksa 2.basamağa geçebilirsem:)) ipucu 2.basamakta mı geçerli?

Admin'in cevabı:
İpucu sadece ilk soru için geçerli!

Yılmaz Ekici (ADMIN)

Sender : gunizek | 29.08.2006 09:29:18


  137 No : 2. Hafta 
şu ikinci aşamadaki soruya örnek bir cevap yayınlayabilirmisiniz. burada birden çok ifade yüklenebilir. teşekkürler

Admin'in Cevabı:
Bu örnek verilecek türde bir soru değil.
"Birden çok ifade yüklenebilir"...
Evet zaten sorunun amacı da sizin görünmeyeni, gizli olanı bulmak için çok sayıda ifadelerle uğraşıp doğru olanı (diyagramın her yeri için aynı mantık üzerinde kurulu) belirlemek için beyninizi çalıştırmaya yardımcı olmak.

Farklı tarzda sorular vardır. Soru hazırlayanların da farklı tarzları vardır. Bunların kombinasyonu ile bambaşka soru tipleri ortaya çıkabilir.
İşte sizin yapmanız gereken bu farklılıklara uyum sağlamak.
Daha önce defalarca değindiğim noktaya bir kez daha değinmek istiyorum:
Zeka farklı ortamlara uyum yeteneği olarak da tanımlanabilir.
Bu ortamda örnek yok ve örnek isteyerek ortamın dışına çıkıyorsunuz. Oysa ortama uyum sağlamalısınız. Gönderilmiş cevapların olduğunu ve eğer bilginiz yoksa site içinde veya başka ortamda araştırarak, iyi dereceler elde etmiş yarışmacıların ilk 1-2 saat içinde cevap gönderdiklerini görüp, soru için bahsettiğiniz yüklenebilir ifadelerden birinin sorunun her noktasına yüklendiği için kesin cevap bulunabildiğini anlar ve kafanızı karıştıran belirsizlikten kurtulabilirsiniz.

Uzun yazmamın amacı, belki bu tür sorulara yabancı iseniz genel bir açıklama yapmaktır.

Başarılar dilerim.

Yılmaz Ekici (ADMIN)

Sender : selcukbjk83 | 28.08.2006 11:45:06


  136 No : 2. Hafta 
Hard puzzle.
But enjoyable.
Thanks Mr.Ekici.

Gregor GoldeFsman

Sender : Gregor | 28.08.2006 01:20:18


  133 No : 2. Hafta 
cevabı buldum fakat linke giremiyorum yeniden üye girişi yapıyom olmuyor linki tıkladığımda benim de sayfayı görme yetkimin olmadığı yazıyor dediğiniz gibi tekrar log off oldum tekrar denedim ama olmuyo

Admin'in cevabı:
Linke girmenin üye girişi ile bir ilgisi yok.
Bir önceki yoruma yazdığım cevap sizin için de geçerli...
Başarılar.

Yılmaz Ekici (Admin)

Sender : raguder | 27.08.2006 21:36:48


  132 No : 2. Hafta 
linki tıkladığımda benim de sayfayı görme yetkimin olmadığı yazıyor dediğiniz gibi tekrar log off oldum tekrar denedim ama olmuyo

Admin'in cevabı:
Sizde soruyu iyi okumayanlardansınız anlaşılan.
İlk soruyu çözüp soru işaretinin yerine gelecek sayıyı bulduktan sonra, bu sayıyı giremediğiniz linteki soru işaretinin yerine yazıp, linke gireceksiniz. Yoksa ilk soruyu çözmenizin ne anlamı kalır ki...
Başarılar.

Yılmaz Ekici (Admin)

Sender : ilunga | 27.08.2006 17:23:16


  130 No : 2. Hafta 
Yaa.kutuyu karalamadaki mantığı çözebilsem sayıyı bulacam da,mantığı bulamadım :)
Belki kolay bir yoldur.Aklım zorlara gittiği için kolay olanı göremiyorum:)

Sender : KiLiT | 27.08.2006 13:59:41


  129 No : 2. Hafta 
eklemeyi unuttum... "Bu sayfayı görme yetkiniz yok" hata mesajını alıyorum, nerede sorun olduğu konusunda aydınlatır mısınız?..

Admin'in yanıtı:
Tekrardan kullanıcı adı ve şifrenizle giriş yaparsanız, düzelir. Belli bir süre geçince sistem otomatik olarak logoff oluyor ve yeniden giriş gerektiriyor.
Admin

Sender : MrMojoRisin | 27.08.2006 13:04:55


  128 No : 2. Hafta 
Merhaba,
vermiş olduğunuz linki dün geceden beri görüntüleyemiyorum. Sayfanızdan kaynaklanan teknik bir sorun olabilir mi?..

Admin'in cevabı:
Linke direk tıklarsanız görüntülenmez. linkteki soru işaretinin yerine, bulduğunuz sayıyı yazarak elde edeceğiniz linke gireceksiniz. Soru metnini iyi okuyun lütfen.
Admin

Sender : MrMojoRisin | 27.08.2006 13:02:34


  126 No : 2. Hafta 
iki aşamalı bir soru için 2. aşama biraz zor değil mi?

Admin'in yanıtı:

Zorluk görecelidir ve bu yüzden tüm sorular 100 puan değerindedir.

Ayrıca 2 haftalık süre olduğunu da dikkate almalısınız.
40 dk. içinde çözen olduğu da düşünülürse, her soru farklı kişiler için farklı zorluk derecesindedir, diyebiliriz.

Yılmaz Ekici (ADMIN)

Sender : mad_doctor_sa | 27.08.2006 07:31:05


  125 No : 2. Hafta 
soru çok kolaydı ama cevabımı yazarken
yanlışlıkla elim başka tuşa değmiş bir de baktım cevap kaydedilmiş ne cevap x olacak tı ne gitti bilmiyorum

Admin'in yanıtı:
Arife Hanım, herkesin görebileceği bir ortama (buraya) sorunun cevabı olduğunu sandığınız sayıyı yazdığınız için, onu silip yerine x yazdım.
Sisteme, girilen cevabın onaylanması ile ilgili bir onay diyaloğu eklenecektir.
Ancak şunu belirtmeliyim ki, girdiğiniz (ya da giremediğiniz...) cevap sadece ilk bölümün yanıtı yani sorunun cevabı değil. Bu yüzden gireceğiniz cevabı eksik girdiniz diye değil de soruyu dikkatli okumadığınız için üzülmelisiniz.
Herkese başarılar....

Yılmaz Ekici

Sender : ARİFE | 27.08.2006 07:28:47


  124 No : 2. Hafta 
diagramın içinden çıkamıyorum kafayı yiycem.... üç basamaklı asalları denemeye başladım...

Sender : nvaksankur | 27.08.2006 02:54:36


  123 No : 2. Hafta 
Good puzzle as usual.

Thank you Yilmaz.

Good luck to all...

Helen from UK.

Sender : littlegirl | 27.08.2006 02:35:26


  121 No : 2. Hafta 
The figure of the puzzle was corrected.
Please deal with this new figure.

Good luck...

---------------------------------------------

Sorunun figüründeki hata düzeltildi.
Lütfen bu yeni figürü dikkate alin.

Basarilar.

Yılmaz Ekici

Sender : admin | 27.08.2006 00:50:09


  117 No : 1. Hafta 
Taner Bey,
TurkZeka 2006/1 Zeka Yarışması başladığında hem 2006/1, hem de 2006/2 Zeka Yarışması''nın yarışma programı ve tarihleri yayınlanmıştı. Bu haber tüm TurkZeka mail grubuna da gönderilmişti.

Ayrıca 2006/1 Zeka Yarışması''nın son sorusunun yayın süresi sona erdiğinde yeni sorunun yerine, yarışmanın sona erdiği, ilk 3''ün kim olduğu ve 2006/2 Zeka Yarışması''nın başlama tarihi duyuruldu ve bu duyuru metni yeni yarışma başlayana kadar anasayfada yayında kaldı.

Ek olarak yarışma başlamadan 3-4 gün önce yine tüm TurkZeka Mail Grubu üyelerine duyuru e-maili gönderildi.

Bununla da kalınmayıp, tüm üyelere toplu mail sistemi ile yarışmanın başlama tarihi duyuruldu.

Toplu mail sistemi tüm üyelere % 100 ulaştırmayabilir ancak, Email Grup Sisteminin % 100''lük kesinliği vardır. Ana sayfanın alt sağında yer verilen sisteme üye olanlara tüm duyuruların gönderileceği de ayrıca belirtilmiş ve süreki ana sayfada tutulmuştur.

Başarılar...

Yılmaz Ekici (ADMIN)

Sender : admin | 21.08.2006 22:33:44


  116 No : 1. Hafta 
SLM
SORU GAYET KOLAY FAKAT BEN DAHA BU AKŞAM YARIŞMANIN BAŞLADIĞINI FARK ETTİM. YAZIN KÖYDE OLUNCA İNTERNETTENDE UZAK KALDIK BİRAZ. E POSTA İLE UYARILDIK MI ACABA? BAŞLARKEN, BEN KAÇIRMIŞ OLABİLİRMİYİM

Sender : taneryasa | 21.08.2006 20:17:29